söndag 7 juli 2013

Skickar företagskort Holiday Bygger ditt varumärke och din verksamhet

Sommaren är över, och semesterperioden kommer att vara här innan du vet det. Eftersom vädret blir kallare och löven börjar ändra-det är dags att börja tänka på hur du kommer att visa din uppskattning till dina kunder och anställda här julen. En enkel gest som ett julkort kan gå en lång väg för att främja positiva relationer mellan dig och de som räknar på ditt företag. Skräddarsy företagskort kan vara ett kraftfullt sätt att tacka dina kunder och uppmuntra anställda att visa dem hur viktiga de är för framgången för ditt företag. Och, naturligtvis skicka ett kort kommer att bygga ditt varumärke som varje mottagare återigen ser ditt företagsnamn i ett positivt ljus.

När du bestämmer vilken typ av semester kort att skicka, tänk på att det kort du väljer kommer att skapa en omedelbar anslutning till din helt bra, dåligt eller fult. Du måste välja ett kort som visar din logotyp i ett positivt ljus som ger mottagarna att bra känsla om att föra sin verksamhet till dig. Att välja en hög kvalitet kort visar att du är säker på framtiden för din verksamhet och inte känner behov av att snåla. Skulle du gå med ett billigt gjorde kort, kan du skicka ett meddelande om att ditt företag inte går bra och kan få dem att ifrågasätta sin relation med dig. Det finns en mängd möjligheter att välja kortet och hitta en inom din budget men ändå elegant nog att skicka rätt budskap bör inte vara några problem.

Utveckla och bevara relationer med medarbetare och kunder är nyckeln till framgångsrika affärer. När semestern kommer omkring, är det dags att erkänna dessa relationer och låta de som är anslutna till du vet deras betydelse. Dina anställda tillbringar en stor del av sin vakna tid att göra ditt företag kör och de bör vara på toppen av din semester kort lista. Självklart dina kunder är nästa grupp som ska skickas företagskort. Kunderna är mycket mer sannolikt att förbli lojal mot ditt företag om de vet att du investerar i en relation med dem. Din hälsning sätter ditt namn framför dem på ett ytterst positivt sätt bygga upp deras förtroende för dina tjänster. Några andra bör du överväga att skicka kort till är tidigare och potentiella framtida kunder. De som har varit kunder i det förflutna eller som ännu inte har blivit kunder kan uppskatta att märkas av dig. Skicka dem ett julkort kan vara gesten som driver dem till att bli en klient igen, eller för första gången.

Det finns också alternativ att tänka på när det gäller vilken typ av kort du skickar. Medan vissa företag väljer att dela sin tro genom att skicka "god jul" kort, andra väljer en mindre specifik typ av anpassade kort. För att undvika att kränka dem som tar emot korten, kan det vara ett säkrare alternativ för att hålla sig med en mer allmän hälsning som "Julhälsningar" eller "Happy Holidays". Och naturligtvis, glöm inte vikten av en handskriven signatur. Det är den sista touch av klass som inget kort bör vara utan. Summan av kardemumman är att visa att du bryr dig om ditt företag och dina kunder och dela glädjen av säsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar